چرا قیمت موکت طرح پشمی گران است
نوشته شده توسط : حمید بهبودی

صدها سال است که موکت های پشمی از نظر کیفیت و دوام شهرت دارند. مترادف با تجمل ، آنها همچنان یک موکت فوق العاده محبوب برای صاحبان خانه و در بخش خانه سازی و مهمان نوازی هستند.

پشم به عنوان یک الیاف می تواند فشار را تحمل کند ، دارای زیبایی زیبا و خواص عالی برای حفظ ظاهر است. همچنین در صورت مراقبت مناسب از ماندگاری بالایی برخوردار است و زمانی که زمان تعویض موکت های موجود فرا می رسد ، سرمایه گذاری عالی خواهد بود. اگر قصد خرید موکت جدید را دارید ، پشم قطعاً یک گزینه مناسب است.

با این حال ، برای درک واقعی اینکه آیا موکت پشمی بهترین انتخاب برای شما است ، بیایید انواع مختلف موکت پشمی موجود و نقاط قوت و ضعف این گزینه کفپوش همه کاره را بررسی کنیم.

انواع موکت پشمی
موکت های پشمی در درجه اول در دو قالب مختلف موجود هستند: موکت 100٪ پشمی یا موکت های مخلوط پشم 80/20. سپس هر دو مخلوط را می توان در قالب های پهن یا کاشی موکت تولید کرد و بسته به مکان و نحوه استفاده از موکت های پشمی ، انعطاف پذیری در روش نصب را ایجاد می کند.

موکت 100٪ پشمی / موکت پشمی طبیعی
ما به عنوان انسان ، از زمانی که برای اولین بار نحوه برش پشم نرم و کرکی را از گله های گوسفند کشف کردیم ، صدها ، اگر نه هزاران سال ، از پشم برای ساخت کفپوش استفاده می کنیم. موکت 100٪ پشمی (موکت 100 پشمی یا موکت پشمی طبیعی نیز نامیده می شود) به موکت هایی بافته شده از این منبع خالص اشاره دارد.

بهترین پشم برای تولید 100٪ موکت پشمی ، پشم "رشته ای" است. این نوع پشم را می توان در نژادهای گوسفند واقع در بریتانیا و نیوزلند یافت و بسیاری از موکت ها حاوی پشم نیوزلند و پشم انگلیسی هستند.

پشم بریتانیایی حجیم ، سفت است و بافت منحصر به فردی را ارائه می دهد در حالی که پشم نیوزلند بسیار نرم تر و سفیدتر است ، که این را به ماده ای ایده آل برای طرح های سایه روشن یا روشن تر تبدیل می کند. تصور می شود که پشم مرینوس نیوزلند از کیفیت بالاتری برخوردار است ، با این حال ، نژادهای گوسفند از سراسر جهان می توانند پشم با کیفیت برابر و اغلب با ویژگی های منحصر به فرد خود تولید کنند.

فراتر از پشم گوسفند ، موکت های پشمی طبیعی نیز می توانند از خز حیوانات دیگر با کتهای مودار مشابه مانند لاما ، آلپاکا ، بز و حتی شتر تولید شوند!

موکت پشمی 80/20 / موکت میکس پشمی
موکت پشمی دارای قدرت ذاتی است و لزوماً به فیبر دیگری برای بهبود عملکرد آن نیاز ندارد ، اما در شرایط خاص و به دلایل خاص اغلب با الیاف دیگر ، در درجه اول بافتهای بشر ، مخلوط می شود. این دورگه ها به عنوان موکت های پشمی 80/20 نامیده می شوند که به آنها موکت مخلوط پشمی یا موکت مخلوط پشمی نیز گفته می شود.

ممکن است تولیدکنندگان به دلایل مختلف مانند بهبود انعطاف پذیری الیاف ، مقاومت در برابر لکه و دوام یا تسهیل رنگ آمیزی و چاپ ، از مواد مصنوعی در نخ استفاده کنند.

بهبود خواص موجود موکت های پشمی با افزودن الیاف مصنوعی باعث شده است که موکت های پشمی 80/20 محبوبیت فزاینده ای پیدا کنند. موکت با دوام تر با همان زیبایی و ارگونومیک 100٪ پشم یک سرمایه گذاری مناسب برای هر صاحب خانه یا مشاغل است.

مزایای موکت پشمی
موکت پشمی فرقی نمی کند که موکت 100٪ طبیعی پشمی یا ترکیب پشم 80/20 را در نظر بگیرید ، طیف وسیعی از مزایا را دارد. در زیر ، ما در مورد چند مزیت موکت پشمی برای لکه گیری بحث خواهیم کرد.

دوام و استحکام
پشم با دوام طولانی مدت خود عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد. دارای چروک طبیعی ، استحکام و قابلیت ارتجاعی است ، به این معنی که می تواند "برگشتی" را ارائه دهد. به عنوان چنین فشرده سازی شمع ، علائم ردیابی و سایه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل است که موکت های پشمی می توانند ظاهر خوب خود را در طول سالها ، اگر نه دهه ها حفظ کنند.

مقاومت در برابر خاک و آلودگی
پشم یک فیبر کاملاً طبیعی است که حاوی روغن های طبیعی است. این روغن ها در برابر کثیفی مقاوم هستند و سایر خاکهای بر پایه روغن را دفع می کنند. علاوه بر این ، از آنجا که پشم یک الیاف مات است ، دیدن خاک سخت تر می شود ، بنابراین موکت شما به طور طبیعی تمیز به نظر می رسد. در بیشتر موارد ، تنها چیزی که برای حفظ ظاهر خوب موکت خود نیاز دارید جاروبرقی معمولی است.

راحتی و گرما
هیچ چیز لوکس تر از راحتی و گرمای موکت پشمی نیست. پشم به عنوان یک عایق گرم کننده خانه شما عمل می کند و از این رو به سرمایه گذاری کم مصرف و لذت بردن از آن در ماه های سرد زمستان می انجامد. پشم همچنین صدا را جذب می کند و خانه را در برابر پژواک و سر و صدای خانواده محافظت می کند.

مقاوم در برابر آتش و قابل اشتعال
پشم به طور طبیعی مقاوم در برابر آتش است و سرعت اشتعال بسیار کمی دارد. به این ترتیب ، موکت های پشمی یک ماده فوق العاده ایمن برای موکت در خانه یا محیط تجاری هستند. در صورت بروز آتش سوزی ، الیاف موکت به جای سوختن ، ذوب می شوند و اگر از گسترش آتش جلوگیری نکنند ، سرعت آن کاهش می یابد.

پاییز دوستانه
سیم پیچ طبیعی و نرمی موکت های پشمی به عنوان یک بالشتک عمل می کند و از آسیب جدی ناشی از افتادن جلوگیری می کند ، چه از کودکان خردسال و چه از افراد مسن. هنگامی که موکت های پشمی و هتلی با دوام روی یک زیرانداز با کیفیت خوب نصب می شوند ، این امر بیشتر تقویت می شود ، که می تواند از دیگر مزایای آن در برابر سقوط جلوگیری کند.

پوسته های الیاف پشم گرد و غبار را تا زمانی که جاروبرقی بماند نگه می دارد ، که هرگونه ذرات شناور در جو را به حداقل می رساند. استفاده از جاروبرقی با کیفیت خوب گرد و غبار و خاک را قبل از ایجاد سوزش از بین می برد. علاوه بر این ، پشم یک فیبر طبیعی "هوشمند" است و می تواند به ایجاد فضایی متعادل در هر خانه کمک کند ، به این معنی که توانایی جذب رطوبت هوا را نیز دارد و پس از خشک شدن جو ، آن را باز می گرداند.

طبیعی و پایدار
پشم روی گوسفندان یا حیوانات مشابه که نیاز به برش منظم دارند رشد می کند. قیچی بخش مهمی از مراقبت از این حیوانات است و به همین دلیل هر سال مقدار جدیدی از پشم برای صنعت موکت موجود است که این ماده را 100٪ طبیعی و کاملاً پایدار می کند.

مواد تجزیه پذیر
پشم در خاک تجزیه پذیر بوده و نیتروژن ، گوگرد ، دی اکسید کربن و آب تولید می کند که همه مواد مغذی گیاه هستند. این امر باعث می شود موکت های 100٪ پشمی به عنوان یک انتخاب عالی برای کفپوش مورد توجه قرار گیرد ، زیرا تمرکز ما بیشتر بر حفاظت و حفظ جهان طبیعی است.

معایب موکت پشمی
به طور طبیعی ، هیچ چیز کامل نیست و خرید موکت های طبیعی یا مخلوط پشم دارای معایبی است که در زیر ذکر شده است.

هزینه اولیه
در حالی که پشم به عنوان یک ماده ارزان و فراوان است ، هزینه بالای موکت های پشمی ناشی از پردازش و تولید یک محصول "لوکس" و همچنین هزینه تمیز کردن و نگهداری محصول در طول عمر آن است. با این حال ، موکت های پشمی که از آنها مراقبت می شود بسیار بیشتر از سایر مصالح دوام می آورند ، این هزینه در مقایسه با جایگزینی منظم موکت های دیگر حتی بیشتر خواهد شد.

مقاومت در برابر لکه
اگرچه پشم به طور طبیعی در برابر آلودگی و مایعات حاوی روغن مقاوم است ، اما مستعد رنگ آمیزی توسط مایعات بدون روغن ، به ویژه مایعاتی با رنگدانه قوی مانند شراب یا قهوه است. رنگ اجسام خارجی به الیاف پشمی می چسبد و برداشتن آن ممکن است مشکل باشد ، اگر غیرممکن نباشد ، بنابراین با دقت روی موکت پشمی خود رفتار کنید.

جاذب بودن
موکت های پشمی بسیار جاذب هستند و اگرچه این می تواند ویژگی خوبی برای از بین بردن رطوبت هوا باشد ، اما در مورد ریختن یا قرار گرفتن منظم در معرض آب ، مانند داخل یا نزدیک حمام ، چندان خوب نیست. حجم بیشتر آب می تواند الیاف پشم را اشباع کند و با گذشت زمان منجر به ایجاد کپک می شود و باعث تغییر رنگ و بوی نامطلوب می شود.

منبع: birchcarpets





:: موضوعات مرتبط: خرید موکت , ,
:: برچسب‌ها: موکت , بهترین موکت , موکت پشمی , قیمت موکت , انواع موکت ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: