بهترین کفپوش ساختمانی را بیشتر بشناسید
نوشته شده توسط : حمید بهبودی

انتخاب کفپوش یکی از اساسی ترین و در عین حال مهمترین تصمیماتی است که صاحب خانه هنگام انجام نوسازی باید اتخاذ کند ، زیرا این امر زیربنای هر چیز دیگری است. در حالی که گزینه های مختلف زیادی از فرش گرفته تا تراسو وجود دارد ، یک ماده استاندارد تایید شده است: چوب سخت.

اما همه کفپوش های چوبی سخت برابر نیستند و انتخاب یک محصول صرفاً انتخاب رنگ دلخواه نیست. مجموعه ای از عوامل دیگر می توانند بر زیبایی و عملکرد تأثیر داشته باشند.

برای بررسی بسیاری از گزینه های موجود ، ما با سه متخصص صحبت کردیم: اسکات جونز ، مدیر مدیریت محصول در Carlisle Wide Plank Floors. جیمز کارول ، مدیر LV Wood ؛ و مارا میلر ، شریک در شرکت AD100 Carrier and Company Interiors. پس از یافتن مناسب بودن فضای خود ، باید به فکر نصب باشید. اگرچه ممکن است برای نصب کف خود انتخاب یک متخصص حرفه ای را انتخاب کنند ، برخی از صاحبان خانه های بی باک مسیر DIY را طی می کنند. اگر خودتان آماده رسیدگی به این پروژه هستید ، تونی Pastrana ، توسعه دهنده سیستم های نصب در Armstrong Flooring ، توصیه های خود را در مورد نحوه نصب کفپوش خود به اشتراک گذاشت.

نحوه انتخاب کفپوش چوب سخت
1. کفپوش های جامد یا مهندسی شده را انتخاب کنید
به طور سنتی ، کفپوش طرح چوب سخت از تخته های ضخیم از چوب جامد تهیه می شدند. امروزه ، چوب سخت جامد هنوز به طور گسترده در دسترس است ، اما بسیاری از شرکت ها کفپوش مهندسی شده ای را نیز ارائه می دهند - تخته هایی که با یک لایه رویی نازک تر از چوب سخت ساخته شده اند ، به لایه های دیگر متصل شده اند که برای جلوگیری از تغییر مکان کف در طول چرخه های انبساط و انقباض ، طراحی شده اند. جونز می گوید: "تمام چوبها در سه جهت حرکت می کنند: یک حرکت مماسی ، شعاعی و طولی است." "با محصولات مهندسی شده ، نیروهای مخالفی را در هیئت مدیره ایجاد می کنید تا سعی کنید حرکت طبیعی چوب را محدود کنید."

برای زیرزمین ها و آپارتمان های دارای کف زیرین بتونی ، کف سازی مهندسی شده یک مزیت نصب را دارد. در حالی که چوب جامد به طور کلی روی یک یا دو لایه تخته سه لا نصب می شود ، که می تواند ارتفاع کف را افزایش دهد و درهای موجود را مختل کند یا ارتفاع سقف را به میزان ناچیزی کاهش دهد ، "کف مهندسی می تواند مستقیماً به بتن یا روی یک تشک عایق صدا چسبانده شود" می گوید کارول. "همچنین برای نصب در گرمای تابشی مناسب است."

اما با دقت انتخاب کنید زیرا بعضی از طبقه های مهندسی دارای لایه های رویه ای بسیار نازک هستند که در آینده نمی توان آنها را سنباده کاری و اصلاح کرد. محصولات با کیفیت بالاتر دارای یک لایه ضخیم تر هستند که "شما به همان اندازه که می توانید از یک تخته جامد چوب قابل استفاده تهیه کنید ،" می گوید: "با چوب سخت جامد ،" شما فقط می توانید از قسمت بالای زبان و شیار برای دوباره پر کردن

تصویر ممکن است حاوی قفسه چوبی و فرش باشد
مقاطع عرضی کف مهندسی (بالا) و جامد چوب.
تماشا کردن
داخل خانه اسکات دیسیک با یک مجموعه ماشین شگفت انگیز

علی رغم مزایای استفاده از کف مهندسی ، هنوز هم برخی از صاحبان خانه چوب جامد را ترجیح می دهند. میلر می گوید: "چیزی در مورد چوب سخت وجود دارد که یک تفاوت ملموس است." "شما می توانید آن را زیر پا احساس کنید ، و آرام تر است."

2. Prefinished یا Site Finish را انتخاب کنید
تخته های چوب سخت را می توان با صورت خامی خریداری کرد که پس از نصب توسط یک متخصص حرفه ای به پایان برسد ، یا به صورت نازک ساخته شود ، که با لکه و پوشش قبلی از قبل اعمال شده می رسد. مزیت چوب پیش ساخته این است که "شما دقیقاً می دانید چه چیزی را دریافت می کنید" ، خاطرنشان می کند که به محض انتخاب یک محصول ، یک نمونه دقیق برای استفاده در هماهنگی پالت رنگ خانه و انتخاب سایر عناصر طراحی خواهید داشت ، مانند منسوجات ، دیوار پوشها و کابینت. نصب بهترین کفپوش  ساختمان پیش ساخته نیز زمان کمتری را می طلبد ، زیرا نیازی به استفاده از رنگ یا درزگیر نیست. وی اضافه می کند: "هنگامی که تصمیم به اتمام سایت دارید ، کمی تاس می چرخانید و برای درست کردن آن به مهارت پیمانکار کفپوش اعتماد می کنید."

هنوز هم ، اتمام در محل امکان شخصی سازی را فراهم می کند که مورد توجه بسیاری از صاحبان خانه و طراحان قرار گرفته است. میلر می گوید: "از این طریق ، ما كنترل بسیار بیشتری بر روی لكه و براق داریم." محصول نهایی نیز نرم و لطیف خواهد بود ، خاطرنشان می کند: چرا که کفپوش های ناتمام پس از اینکه میخ زدند و سپس به صورت یک صفحه پیوسته تکمیل می شوند ، معمولاً سنباده می زنند. او می گوید: "این جزئیات کوچکی است ، اما تفاوت ایجاد می کند."

3. نوع پایان را انتخاب کنید
جونز می گوید ، طیف کاملی از محصولات نهایی وجود دارد ، از روغن نفوذی به هیبریدهای روغن مانند تا پلی یورتان های محل کار گرفته تا اتمام نهایی یورتان با اشعه ماورا بنفش. اما برای ساده سازی ، اکثر کارهای تکمیل شده به یکی از دو دسته روغن یا پلی اورتان تقسیم می شوند.

کارول می گوید: روغن به چوب نفوذ می کند و دارای شکل و ظاهری است "بسیار نرم ، مات و طبیعی است." اما به اندازه پلی یورتان در برابر لکه ها و آسیب دیدگی ها تأثیرگذار نیست ، که باعث ایجاد یک لایه پوششی سخت روی سطح چوب می شود که "در برابر سایش مقاوم تر است ، به ویژه برای افراد دارای کودک ، یا هنگامی که غذا در اطراف آشپزخانه پرواز می کند."

روغن خراش را راحت تر تمام می کند ، اما باعث می شود خراش کمتر دیده شود. کارول می گوید: "همچنین به راحتی می توان لمس آنها را به صورت نقطه به نقطه انجام داد." "با پلی اورتان ، شما به طور کلی

برای جایگزینی یک تخته یا گاو صندوق و بازسازی مجدد یک بخش کامل از کف ، احتیاج دارید. "

جونز می گوید: "تعمیر و نگهداری پیشنهادی است که بعداً بپردازید". "با پایان دادن به روغن نرم ، از نگهداری راحت تری برخوردار هستید ، اما مجبورید بیشتر اوقات این کار را انجام دهید. هر چقدر با پلی یورتان ها سخت تر بروید ، کمتر مجبور به انجام تعمیر و نگهداری می شوید ، اما انجام تعمیر و نگهداری بیشتر درگیر است. "

4- انواع چوب را در نظر بگیرید
در آمریکای شمالی ، بلوط به دلیل خوبی پادشاه کفپوش های چوب سخت است. جونز می گوید: "این چوبی بسیار بادوام است که به خوبی لک می زند." این ماده همچنین دارای دانه های طبیعی جذابی است و به طور گسترده در سراسر منطقه در دسترس است و منجر به قیمت های مناسب می شود. در محافل طراحی ، بلوط سفید از محبوبیت خاصی برخوردار است ، زیرا دارای رنگ صورتی مایل به بلوط قرمز نیست.

گردو یکی دیگر از گزینه های محبوب است. در حالی که کمی نرمتر از بلوط است ، دارای رنگی عمیق است که آن را برای اتاقهایی که انتهای تیره تر مورد نظر است ، ایده آل می کند. کارول می گوید: "اگر رنگ خود را تغییر می دهید ، بهتر است با یک ماده طبیعی شروع به کار کنید که برای رسیدن به سایه مورد نظر خود کمترین میزان ممکن را تقویت می کنید." وی اضافه می کند ، گردو یک انتخاب طبیعی است وقتی شما بخواهید "لحنی گرمتر و غنی تر" داشته باشید. سایر چوب های جنگلی آمریکای شمالی که به راحتی در دسترس هستند عبارتند از: گل گلی ، گیلاس ، افرا و خاکستر. این انتخاب تا حد زیادی به اولویت شخصی از نظر رنگ و دانه برمی گردد.

5. الگوی دانه خود را انتخاب کنید
کنده ها به سه روش مختلف - اره ساده ، شکاف اره شده و چهارم اره - که سه الگوی دانه متفاوت دارند ، بریده می شوند. دشت اره دانه های چوبی سنتی با الگوهای موج دار معروف به کلیساهای جامع تولید می کند. کارول می گوید: "دقیقاً همان چیزی است که با شنیدن اصطلاح دانه چوب به آن فکر می کنید."

محبوبترین
بهترین تختخواب های سکو با زمینه سبز آهک
باهوش
18 بهترین تختخواب سکوها برای بالا بردن سبک اتاق خواب شما

توسط کریستی کلوگ

تصویر ممکن است شامل: اتاق نشیمن ، اتاق ، داخل سالن ، کف ، انسان ، شخص ، مبلمان ، کاناپه ، چوب ، چوب سخت ، فرش و کف
باهوش
یک خانه مزرعه Bland به یک بهشت ​​الهام گرفته از جنوب غربی تبدیل شده است

باهوش
با یک اتاق خواب جدید در بالا ، این آشپزخانه استکهلم می درخشد

در مقایسه ، تخته های اره شده اره ، دارای یک دانه بلند ، خطی و ثابت ، بدون کلیساهای جامع هستند. تخته های اره ای ربع به شکاف شبیه هستند ، اما کارول می گوید: "با اشعه های کم رنگ و تقریباً سه بعدی که از سطح تخته بیرون می آیند ، نامنظم هستند." "این می تواند بسیار مطلوب باشد ، یا نه ، بسته به آنچه شما دنبال آن هستید."

در بیشتر موارد ، کفپوش چوبی سخت به صورت اره ساده ، یا به صورت ریفت و چهارم اره با هم مخلوط می شود. جونز می گوید: "این ترکیب خوب است زیرا مقداری از این شکل را به شما می دهد اما زیاده روی نمی کند." با این وجود ، در صورت تمایل ، می توان به طور انحصاری چوب اره شده یا چهارم اره تهیه کرد.

میلر می گوید هیچ چیز خوب یا بدی در مورد دانه چوب وجود ندارد. "این فقط به برنامه و آنچه شما می خواهید بستگی دارد. در یک خاصیت روستایی تر ، ممکن است از اره ساده استفاده کنیم. در شهر ، ما ممکن است از ربع اره استفاده کنیم تا کمی زندگی اضافه کنیم. "

6. عرض تخته را تعیین کنید
اگرچه زمانی وجود داشت که به نظر می رسید تقریباً تمام کفپوش های چوب سخت در نوارهای دو تا سه اینچی نصب شده اند ، اکنون بسیاری از افراد از تخته های عریض تری استفاده می کنند. میلر می گوید: "یک احساس تجمل و هزینه در ارتباط با یک تخته وسیع تر وجود دارد." "هرگاه از حد معمول فراتر بروید ، احساس خاصی به وجود می آید." به همین دلیل است که "یک تخته چهار تا شش اینچی مشخصات استاندارد ماست ، بسته به اندازه اتاق و کاربرد" ، وی با بیان اینکه به طور کلی هرچه فضای اتاق بیشتر باشد ، تخته وسیع تری انتخاب می کنند ، .

کارول می گوید ، در LV Wood ، "هفت اینچ به کف تخته عریض استاندارد ما تبدیل شده است" و اندازه ها از آنجا بالا می روند. با این حال ، او اضافه می کند ، تخته های گسترده تر فقط گران به نظر نمی رسند - گران ترند. "هرچه عرض کنید ، هزین more بیشتری خواهید گرفت."

در حالی که کف متشکل از تخته های عریض درزهای کمتری نسبت به کف نوارهای نازک دارد ، اما باید توجه داشته باشید که در اثر انبساط و انقباض چوب ، این درزها سرانجام برجسته تر می شوند. از آنجا که تغییرات در چوب در بسیاری از تخته ها توزیع نشده است ، ممکن است حرکت اغراق آمیز به نظر برسد.

نصب کفپوش چوب سخت
عکس: با مجوز از کف آرمسترانگ
نحوه نصب کفپوش های سخت
ابزار و مواد
تونی پاسترانا ، توسعه دهنده سیستم های نصب در Armstrong Flooring ، می گوید: "بسته به نوع کفپوش چوب سختی که نصب می کنید ، ممکن است به ابزار و مواد مختلفی نیاز داشته باشید." "شما ممکن است به میخکوب کفپوش پنوماتیک ، مته و مته ، چکش ، میخ ، میله و اره نیاز داشته باشید." با دستورالعمل های موجود در کفپوش خود مشورت کنید و مطمئن شوید که همه ابزارها را آماده و در دسترس دارید.

1. روش نصب را تعیین کنید
شما می خواهید با تعیین روش صحیح طبقه ای که انتخاب کرده اید شروع کنید. پاسترانا می گوید: "روش های نصب بسته به عرض ، ضخامت و ساخت محصول چوب سخت و محل نصب آن متفاوت است." "به طور معمول ، کفپوش چوب سخت جامد میخ می شود و یا به کف کف چوب می بندد. چوب سخت مهندسی شده را می توان بصورت مکانیکی بست ، چسب زد ، یا به عنوان "کف شناور" نصب کرد

بر روی محصول انتخاب شده. " وی همچنین خاطرنشان کرد که نباید چوب سخت سخت زیر درجه نصب شود.

محبوبترین
بهترین تختخواب های سکو با زمینه سبز آهک
باهوش
18 بهترین تختخواب سکوها برای بالا بردن سبک اتاق خواب شما

تصویر ممکن است شامل: اتاق نشیمن ، اتاق ، داخل سالن ، کف ، انسان ، شخص ، مبلمان ، کاناپه ، چوب ، چوب سخت ، فرش و کف
باهوش
یک خانه مزرعه Bland به یک بهشت ​​الهام گرفته از جنوب غربی تبدیل شده است

باهوش
با یک اتاق خواب جدید در بالا ، این آشپزخانه استکهلم می درخشد

پاسترانا هشدار می دهد که نصب ناخن یا چسب حتی برای صاحبان خانه هایی که تجربه زیادی در انجام DIY دارند نیز می تواند چالش برانگیز باشد. او می گوید: "کف های چوب سخت یک سرمایه گذاری است ، بنابراین شما می خواهید این کار را به درستی انجام دهید." "نصب کفپوش چوب سخت به زمان ، دقت و دانش کافی نیاز دارد." اگر مطمئن نیستید ، نصابی را استخدام کنید که اولین بار بتواند کار را به درستی انجام دهد.

2. بگذارید کف های شما مطبوع شوند
فقط این که کفپوش شما رسیده است به این معنی نیست که باید اسلحه ناخن را بشکنید. کفپوش چوب جامد به زمان نیاز دارد تا با آب و هوای اتاق مطابقت داشته باشد.

پاسترانا می گوید: "برای مطبوع كردن كفپوش چوب سخت ، تخته های بسته بندی شده را به داخل اتاق نصب شده منتقل كنید و بگذارید چند روز در آنجا بمانند ، در حالی كه كارتن ها باز و از زمین بلند شده اند." "این اجازه می دهد تا رطوبت چوب با شرایط اتاق سازگار شود." کفپوش مهندسی نیازی به سازگاری ندارد ، Pastrana می گوید بهتر است قبل از نصب آن را در محیط نگهداری کنید.

وی افزود: "همچنین مهم است كه سطح رطوبت نسبی خانه بین 35 تا 55 درصد یا هر آنچه كه سازنده توصیه می كند باشد." "انجام این کار کمک می کند بعداً هر حرکتی درون کف چوب به حداقل برسد."

3. فضای خود را آماده کنید
وی گفت ، "قبل از شروع ، با دقت دستورالعمل های نصب و راه اندازی شده با محصول خود را بخوانید ، و اضافه کرد که بهتر است چند فیلم نصب را ببینید تا ببینید چطور انجام می شود. تمام ابزارهای ذکر شده در دستورالعمل ها را جمع کرده و از تمیز ، خشک و صاف بودن کف زیرین اطمینان حاصل کنید.

اگر در حال نصب روی یک طبقه موجود هستید ، مطمئن شوید که درها هنوز قادر به باز و بسته شدن هستند و وسایل خانه با صفحات آشپزخانه شسته شده اند. Pastrana می گوید: "بیشتر کفپوش های چوب سخت را می توان روی کاشی و سرامیک ، سنگ مرمر یا تراس موجود با زیر انداز مناسب یا چسب نصب کرد (طبق توصیه سازنده)" "برای کاربردهای ناخن ، اگر نفوذ اتصال دهنده به طور قابل توجهی کاهش نیافته و کف کف حداقل شرایط را برآورده کند ، می توان کف را روی ورق وینیل یا کاشی وینیل موجود نصب کرد."

اگر روی کف های چوبی موجود نصب می کنید ، باید اطمینان حاصل کنید که سطوح حاوی آزبست را پوشش ندهید یا با پوشش سرب یا رنگ پوشانده شده اند. وی می گوید: "اگر این مشكلی نیست ، می توانید پوشش قدیمی و یا لكه های بلند را بردارید و سپس با انجام هر گونه تعمیر یا جایگزینی تخته های شل و سپس تمیز كردن كامل كف ، كف را آماده كنید.

در مرحله بعد ، Pastrana می گوید ، "اتاق خود را اندازه گیری کنید - 5 درصد به متر مربع پایان یافته برای کمک هزینه برش دهید" و خطوط گچ را بکشید تا فضای اتاق قبل از شروع تعادل یابد. " هرگونه تراشکاری یا تراشکاری را که دوباره استفاده می کنید بردارید و در صورت لزوم کفپوش را بردارید. اگر میخ را کف میخ می زنید ، دیوار را علامت گذاری کنید تا موقعیت تیرچه های کف را نشان دهد.

 

4- کفپوش را نصب کنید
در صورت نیاز ، با پهن کردن زیرانداز شروع کنید. پاسترانا می گوید قطعات زمین را موازی با طولانی ترین دیوار اتاق بچینید. او می گوید: "از سمت چپ شروع کنید و درست کار کنید ، در حالی که طرف زبان کوچک به سمت شماست." "از فاصله دهنده ها بین تخته ها و دیوارها استفاده کنید تا امکان انبساط فراهم شود." برای روش نصب مناسب ، دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید.

اگر از اسلحه ناخن پنوماتیک استفاده می کنید ، چند ردیف اول را سوراخ کنید و خلبانان را ناخن بزنید تا جایی که جای اسلحه ناخن فراهم شود.

جعبه ها یا بسته های بسته بندی می توانند از نظر رنگی کمی متفاوت باشند. تابلوها را از جعبه های مختلف مخلوط کنید تا ظاهری تصادفی ایجاد کنید و اطمینان حاصل کنید که کف تمام شده تکه های روشن یا تیره تری ندارد.

5. Finishing Touches را اضافه کنید
Pastrana می گوید: "جزئیات پایان کار می تواند موفقیت یک کار حرفه ای را از بین ببرد یا شکست ، بنابراین در اینجا گوشه و کنار را کوتاه نکنید." پس از اتمام کار ، "ردیابی خطوط برش داده شده و مطابق با راهنمای نصب" نصب می شود. وقتی همه ردیف ها نصب شد ، فاصله ها را بردارید و تزئینات و قالب ها را وصل کنید.

منبع : https://www.architecturaldigest.com/story/wood-floors-guide

 





:: موضوعات مرتبط: خرید کفپوش , ,
:: برچسب‌ها: کفپوش , خرید کفپوش , کفپوش ساختمانی , بهترین کفپوش ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: