انواع کفپوش حمام جنس پلی یورتان
نوشته شده توسط : حمید بهبودی

وقتی نوبت به انتخاب کفپوش برای حمام می رسد ، بیشتر صاحبان خانه ها روی یافتن ماده ای جذاب و بادوام متناسب با سبک آنها تمرکز می کنند. اما یک تفاوت عمده بین کف حمام و کف اتاق های دیگر وجود دارد - سطح حمام باید ضد آب باشد. و چیدن کف مطابق با نیاز باید اولویت شماره یک باشد.

آب می تواند از سینک ظرفشویی خارج شود. توالت می تواند سرریز شود. بخار دوش به طور معمول حداقل یک بار در روز کل سرویس بهداشتی را خفه می کند.

کفپوش سرویس بهداشتی مرطوب از این قاعده مستثنی نیست و معمول است و آب باعث ایجاد خرابی در نوع کف نامناسب می شود. بنابراین اگرچه ممکن است هدف شما طراحی یک سرویس بهداشتی زیبا باشد ، اما ضد آب بودن آن باید بزرگترین نگرانی شما باشد. در اینجا چند گزینه کفپوش و جوانب مثبت و منفی هر یک آورده شده است.

کاشی چینی و سرامیک
دلیل اینکه چینی و سرامیک گزینه های کلاسیک کف حمام هستند. آنها نه تنها ضد آب هستند ، بلکه نسبتاً ارزان نیز هستند و می توانند ظاهر مواد گران قیمت مانند سنگ طبیعی یا چوب را تقلید کنند. (و در حالی که ترکیب این دو ماده مشابه است ، ظروف از نوع سرامیکی متفاوت است به این دلیل که از خاک رس تصفیه شده تری ساخته می شود و در دمای بالاتر شلیک می شود و باعث دوام و کمتر متخلخل بودن آن می شود.)

از لحاظ سبک ، ظروف و سرامیک در یک آرایه بی پایان از اندازه ها ، شکل ها ، بافت ها و رنگ ها ارائه می شود ، بنابراین انتخاب های طراحی شما عملاً بی حد و مرز است.

ویدئو: نحوه جایگزینی کف وینیل با کاشی و سرامیک

ظروف چینی و سرامیک در لمس سرد هستند ، اما در مقابل گرمایش تابشی که در زیر قرار می گیرد نیز بسیار پذیرنده هستند. در واقع ، اگر تمایل شما به داشتن بهترین کفپوش ساختمانی حمامی با کف گرم است ، پرسلان و سرامیک محبوب ترین گزینه ها هستند.

با این مواد مطابقت دارید؟ می توانند لغزنده باشند. کاشی با سطح بافت یا کاشی های کوچکتر که نیاز به دوغاب بیشتری دارند ، انتخاب کنید که کشش بهتری را فراهم می کند.

سنگ طبیعی
سنگ طبیعی با دوام و جذاب همیشه هوایی لوکس ترشح می کند ، اما گران است و کاملاً ضد آب نیست. مواد نرم مانند تراورتن و سنگ آهک هر دو سال یک بار باید آب بندی مجدد شوند ، در حالی که سنگهای سخت تر مانند سنگ مرمر و گرانیت می توانند تا پنج سال دوام بیاورند قبل از اینکه آنها را دوباره صاف کنید. اگر توانایی تهیه سنگ طبیعی را دارید و هر چند وقت یک بار دیگر مرمت و بازسازی کف را ندارید ، مطمئناً یکی از راه های افزایش ارزش فروش مجدد خانه شماست.

بهترین کفپوش برای آشپزخانه
مانند ظروف چینی و سرامیک ، سنگ در لمس احساس سرما می کند ، اما با گرم شدن از کف می توان این مشکل را برطرف کرد. همچنین مانند سرامیک ، انواع موکت به خصوص تافتینگ و پرسلن ، ماده ای بسیار لغزنده است. سنگی را انتخاب کنید که به جای صیقلی تراش خورده یا فرورفته باشد ، یا چیزی که با سندبلاست بافت شده باشد. سنگهای دارای بافت طبیعی مانند تخته سنگ نیز وجود دارد.

وینیل
از دهه گذشته ، به دلیل مقاومت در برابر آب ، قیمت مناسب و سهولت نصب ، وینیل به عنوان مواد کفپوش پلی یورتان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این منجر به انبوهی از سبک ها و طرح ها شده است که بازار را تحت فشار قرار داده است. این مواد به صورت ورق ، تخته ، یا کاشی ارائه می شوند ، ورق ها بهترین گزینه برای حمام هستند زیرا نصب در واقع یکپارچه است و آن را ضد آب می کند.

ترکیب وینیل دو نوع است: کامپوزیت پلاستیک چوب (WPC) و کامپوزیت پلاستیک سنگ (SPC). هر دو با یک هسته ضد آب ساخته شده اند ، اما WPC برای ضخیم تر بودن ، انعطاف پذیری و انعطاف پذیری ترجیح داده می شود.

گرچه وینیل بسیار با دوام است ، اما می تواند پس از مدتی دچار برجستگی ، شکاف یا فر شود. در صورت سوراخ شدن وینیل توسط جسم تیز ، مشکل نیز است. و از آنجا که این ماده از قیمت بسیار خوبی برخوردار است ، به اندازه مواد گران قیمت دیگر برای ارزش فروش مجدد خانه شما کار نخواهد کرد.

ورقه ورقه اغلب با وینیل اشتباه گرفته می شود ، اما نوع اول دارای پایه تراشه چوب است که آن را به یک ماده کفپوش حمام پست تبدیل می کند. اگر چوب با آب تماس پیدا کند ، آن را جذب کرده و حباب می زند و در نهایت ، کفپوش باید تعویض شود.

بتن
کف های حمام بتونی به طور معمول در خانه هایی با پایه دال یافت می شوند. همچنین می توانید برای کف سرویس بهداشتی یک تخته یا پوشش بتونی بریزید. این تخته را می توان رنگ آمیزی ، صیقل داده ، مهر یا رنگ آمیزی کرد تا ظاهری زیبا و متناسب با زیبایی مدرن ایجاد کند.

از مزایای بتن این است که کاملاً در برابر صدمات ناشی از آب نفوذ نمی کند و مادام العمر خواهد ماند. رنگ آمیزی یا مهر و موم شدن بتن گران نیست ، و وقتی در نظر بگیرید که این نوع کفپوش ها چه مدت دوام می آورند ، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر می شود.

با این حال ، نکات بسیار مهمی در مورد کفپوش می تواند سرد و لمس شود ، همچنین اگر با سطح صاف به پایان برسد بسیار لغزنده است. اگر برای استفاده از آن به عنوان کف حمام ، یک دال بتونی را صیقل می دهید ، از مواد ریز کننده برای کشش استفاده کنید.

چوب مهندسی شده
در حالی که چوب و آب معمولاً با هم مخلوط نمی شوند ، چوب مهندسی شده دارای پایه ای از تخته سه لا است که به خوبی در برابر رطوبت نگه می دارد. اگر شما باید در حمام خود کف چوبی داشته باشید ، این بهترین شرط شماست.

چوب مهندسی شده مانند چوب واقعی به نظر می رسد زیرا لایه بالایی آن از روکش چوب سخت ساخته شده است. این یک

گزینه نسبتاً گران قیمت ، و یک نقطه ضعف دیگر نیز وجود دارد: چوب مهندسی مستعد آسیب است و شما فقط می توانید قبل از نفوذ در لایه روکش ، اغلب آن را سنباده بزنید. هنوز هم ، این یک گزینه مناسب است که اگر مراقب باشید می تواند کارساز باشد.

از طرف دیگر ، چوب سخت جامد هرگز ایده خوبی برای سرویس های بهداشتی نیست. نسبت به رطوبت بسیار حساس است و به احتمال زیاد حتی با پوشش محافظتی بالا می پوسد.

کفپوش چوب پنبه ای
اگر پایداری برای شما مهم است ، چوب پنبه را به عنوان ماده کفپوش در نظر بگیرید. زیر پا ضد آب و راحت ، یک انتخاب عالی برای حمام است. همچنین دارای بافت طبیعی است ، که آن را به یک سطح عالی بدون لغزش تبدیل می کند. بعلاوه ، چوب پنبه می تواند برخی از الگوهای دانه زیبا و منحصر به فرد را داشته باشد. برای محافظت از کف چوب پنبه در برابر رطوبت ، آن را هر دو سال یکبار دوباره سربسته کنید.

منبع

 





:: موضوعات مرتبط: خرید کفپوش , ,
:: برچسب‌ها: کفپوش , خرید کفپوش , قیمت کفپوش , بهترین کفپوش , کفپوش پلی یورتان ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: