برای تمیز کردن موکت از چه دستگاهی استفاده کنم
نوشته شده توسط : حمید بهبودی

توصیه های مادربزرگ در مورد اینکه چگونه یک موکت بسیار کثیف را به راحتی و ارزان از بین ببرید
گرد و غبار واقعی (و کنه گرد و غبار!) لانه ها ، موکت ها به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند تا مانند نو ... یا تقریباً بمانند. اگر برای شما ، نگهداری موکت بیش از هر چیز دیگری سخت است ، بیایید و نکات مادربزرگ را که برای تمیز کردن عمیق ، آسان و موثر موکت های شما با محصولات روزمره کشف کرده ایم ، کشف کنید.
نکته شماره 1: به طور منظم جارو برقی بکشید

برای اینکه مجبور نباشید هر شش ماه یکبار تمیزکاری های عمده موکت های خود را انجام دهید ، بدانید که نگهداری یک موکت یک کار روزمره است! به خصوص اگر حیوانات خانگی دارید یا اعضای خانواده شما به گرد و غبار و گرد و غبار حساسیت دارند ... به یاد داشته باشید که هرچه مرتباً موکت های شما حفظ شود ، در گرفتن لکه ها و از بین بردن گرد و غبار آلوده مشکل کمتری خواهید داشت.

 

برای انجام این کار ، هیچ چیز پیچیده ای نیست: دو بار در هفته در حالت "مسواک زدن" بر روی موکت خود جارو برقی بگذارید ، این کار نتیجه خوبی خواهد داشت. هرچند مراقب باشید: اگر موکت شما قدیمی و / یا بسیار شکننده است ، از آسیب رساندن به آن جلوگیری کنید. بلکه به آرامی مکش کنید.

خوب است بدانید: حرکتی ایده آل برای جاروبرقی کردن موکت شما وجود دارد! سر را از روی پاها جارو کرده و به سمت لبه موکت کار کنید.

نکته شماره 2: با تزریق پوست سیب زمینی موکت خود را نوسازی کنید

خبر خوب: اگر توانایی این را ندارید که برای تمیز کردن موکت خود یک حرفه ای استخدام کنید و به نظر جدید می رسد ، خیلی خوب می توانید خودتان این کار را با یک ترفند مادربزرگ موثر و 100٪ انجام دهید. در واقع ، شما احتمالاً قبلاً در آشپزخانه خود ماده ای تهیه کرده اید که می تواند به شما کمک کند یک موکت را تمیز کرده و دوباره زیبا جلوه دهید ، زیرا این سیب زمینی است.

برای نوسازی یک موکت قدیمی یا تمیزکردن یک موکت بسیار کثیف با یکی از سبزیجات مورد علاقه فرانسوی ها ، ابتدا با دم کرده تزریق غلیظ پوست سیب زمینی شروع کنید و سپس موکت خود را با اسفنج آغشته به ماده غذایی آماده کنید. بگذارید چند ساعت بماند و سپس با آب تمیز با اسفنج بشویید. در آخر ، اجتناب از راه رفتن روی آن ، بگذارید موکت شما خشک شود.

نکته شماره 3: برای روشن شدن رنگ ها از مخلوط آب گازدار و جوش شیرین استفاده کنید

با گذشت زمان و دست و پا چلفتی ، موکت شما رنگ زیبای اصلی خود را از دست داده و چند لکه اینجا و آنجا لج شده است؟ برای بازگرداندن آن ، مجبور نیستید که از کالاهای گران قیمت و مواد پاک کننده لکه های معجزه آسا در سوپرمارکت بخرید: یک بار دیگر ، احتمالاً هر آنچه را که لازم دارید در آشپزخانه خود دارید! بله: برای جدا کردن و احیای درخشش موکت ، می توانید از محصولات روزمره مانند آب گازدار و جوش شیرین استفاده کنید. در اینجا آنچه باید انجام دهید برای تمیز کردن یک موکت بدون شستن آن:
با استفاده از اسفنج ، حصیر خود را با آب گازدار مرطوب کنید ، سپس آن را به آرامی با برس بمالید.
بگذارید حداقل 30 دقیقه خشک شود ، سپس جوش شیرین را در سراسر موکت خود بپاشید.
هنگامی که جوش شیرین خشک شد ، خلاuum بگیرید و نتیجه را تحسین کنید: انواع پرکاربرد موکت تایل شما مانند جدید خواهد بود!
نکته شماره 4: مخلوطی از مایع ظرفشویی و سرکه سفید درست کنید

پیروان نظافت اقتصادی و اقتصادی آن را به خوبی می دانند: سرکه سفید داروی معجزه آسای خانه است و کاربردهای آن برای ضد عفونی کردن ، خوشبو کردن یا حتی لکه دار شدن بسیار است! به همین دلیل اگر موکت مورد علاقه شما کثیف یا آغشته به چربی است ، وحشت نکنید و بطری سرکه الکلی خود را از کمد آشپزخانه خود خارج کنید:

ابتدا با ریختن سرکه سفید روی پارچه تمیز شروع کنید و سپس لکه را مالش دهید.
بگذارید 15 دقیقه بماند.
سپس مخلوط آب و مایع ظرفشویی را که قبلاً با همزن برقی یا با لیسک در کف مونتاژ کرده اید ، رد کنید. این مخلوط را با قلم مو روی موکت بمالید ، سپس با آب تمیز بشویید.
قبل از تحسین نتیجه ، موکت را با پارچه تمیز پاک کنید و بگذارید خشک شود!
نکته شماره 5: برای تمیز کردن موکت لکه دار از کف اصلاح استفاده کنید
هر چقدر تعجب آور به نظر برسد ، کف اصلاح یک متحد عالی برای جدا کردن منسوجات است. در واقع ، کف اصلاح ظرفیت جاذب دارد: بنابراین می توان از آن به عنوان کف پاک کننده لکه استفاده کرد و آن را در یک لایه ضخیم روی سطح موکت ، در سطح لکه ها قرار داد. برای این:

کف اصلاح را به قسمتهای آسیب دیده موکت بمالید
کف را بگذارید تا حداقل یک ساعت عمل کند (اگر لکه به خوبی پودر شده باشد یک شب)
با اسفنج به شدت مالش دهید
با آب تمیز بشویید
برای شل شدن موکت با کف اصلاح ، می توانید کف را یک شب هم بگذارید و صبح روز بعد جارو برقی بکشید.

حیوان خانگی

این توصیه: قبل از آزمایش کف اصلاح به عنوان پاک کننده لکه ، همیشه محصول را در گوشه ای از انواع موکت کناره ای خود امتحان کنید تا مطمئن شوید آسیب نمی بیند!
نکته 6: لکه ها را با صابون سیاه پاک کنید

صابون سیاه مانند سرکه سفید و جوش شیرین یکی از محصولات خانگی زیست محیطی و اقتصادی است که همه باید در کمد های آشپزخانه داشته باشیم ، زیرا می تواند برای خانواده و نگهداری از خانه شما بسیار مفید باشد. هیچ چیزی بهتر از صابون سیاه برای تمیز کردن کامل موکت شما نیست.

به عنوان مثال ، اگر موکت شما لکه دار است و نمی دانید چگونه آن را پس بگیرید ، می توانید یک قاشق غذاخوری صابون سیاه را در 2 لیتر آب ولرم مخلوط کنید. آماده سازی را با اسفنج در مناطق لکه دار موکت قرار دهید و از یک برس سفت برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.

اجازه دهید تا خشک و خلا vac شود تا گرد و غبار و توده ها و سایر مانده های ایجاد شده توسط پاک کننده لکه پاک شود. نتیجه را تحسین کنید: لکه های موکت شما فقط یک خاطره دور است!

نکته شماره 7: از زمین Sommières استفاده کنید تا موکت شما کاملا تمیز شود
زمین Sommières یک خاک رس مایع طبیعی و پاک کننده لکه است که از قرن نوزدهم استفاده می شود و به ویژه برای تمیز کردن پارچه و منسوجات در هنگام خشک شدن بسیار مفید است (عملی ، زیرا موکت ها بندرت ابعادی دارند که به آنها اجازه می دهد در ماشین لباسشویی شسته شوند). خشکشویی!).

در اینجا نحوه انجام تمیز کردن کامل یک موکت و همچنین از بین بردن مواد چربی موجود در آن وجود دارد: کل موکت خود را با خاک Sommières بپاشید ، سپس آماده سازی را برای چند ساعت بگذارید تا عمل کند (بهترین کار این است که تمام شب را ترک کنید) قبل از شستشو با آب تمیز برای از بین بردن لکه ها. آنجا که می روید ، موکت شما گشاد است و مانند جدید است!

نکته 8: آهن
این روش تا حدودی غیرمعمول است اما در صورت ایجاد لکه بسیار سخت م worksثر است. با آهن خود ، پارچه ای شفاف و سرکه سفید (دوباره) ، برای از بین بردن هر نوع لکه ، مسلح خواهید شد.

اتوی بخار خود را در بالاترین سطح قرار دهید و در صورت لزوم بگذارید چند دقیقه خوب گرم شود. هدف گرفتن حصیر خواهد بود (مانند گوشت خوب)
در همین حال در یک ظرف کوچک ، مخلوطی از 1 سوم سرکه سفید خانگی و 2/3 آب را تهیه کنید
برای جلوگیری از پخش شدن آن در اثر تماس با مایع ، این مخلوط را روی لکه اسپری کنید
تمام قسمت را با یک پارچه مرطوب ترجیحاً رنگ روشن بپوشانید. به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا لکه بر روی لباس های شسته شده شما به خوبی انجام می شود یا خیر.
با اتوی خود در ضربات عقب و جلو برای مدت 10 ثانیه از لباس های شسته شده عبور کنید ، نه بیشتر. این در مورد سوزاندن موکت زیبا شما نیست که می خواهید آن را بازیابی کنید!
لکه باید به پارچه منتقل شود ، این را می بینید زیرا لباس های شسته شده رنگ رنگ لکه به خود می گیرند. اگر این کافی نیست ، این حرکت را با استفاده از قسمت دیگری از پارچه یا حوله خود تکرار کنید.
با این حال ، به ترکیب موکت خود توجه کنید. برخی از مواد نمی توانند در برابر درجه حرارت بالا مقاومت کنند و ممکن است خراب شود. این امر خصوصاً در مورد پنبه یا پلی استر اتفاق می افتد.

نکته شماره 9: از روحیات معدنی استفاده کنید
برای موکت های تیره و سیاه ، مواد معدنی محلول خوبی برای تمیز کردن و لکه گیری موکت مورد علاقه شما است.

برای این کار ، کافی است ناحیه لک شده را با برس آغشته به روحیات معدنی مالیده و اجازه دهید محصول خشک شود. سپس ناحیه آسیب دیده را به راحتی جارو برقی بکشید. لکه به خاک تبدیل شده و مانند جادوها دور خواهد شد.

نکته پاداش: موکت خود را در خشک کن تمیز کنید
اگر واقعاً کثیف است یا می ترسید با این نکات مادربزرگ ها به راهکار انتخاب موکت اتاق خواب یزیبای خود آسیب برسانید ، همیشه این امکان را دارید که موکت خود را توسط یک نظافتچی حرفه ای تمیز کنید. گران تر خواهد بود اما این مزیت را دارد که مسئولیت را به فروشگاهی که موکت خود را به آن سپرده اید منتقل کند.

خشکشویی ها یا مواد شوینده یا یکی از این ترفندهای مادربزرگ را برای شستن موکت شما استفاده می کنند. بسته بندی و تمیز به شما بازگردانده می شود. و تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراقب باشید تا از ایجاد لکه های جدید خودداری کنید. برای انجام این کار ، ترفند مادربزرگ پوشاندن آن با پلاستیکی شفاف و منطبق بر مبل است. به خود شما بستگی دارد :)

منبع

 





:: موضوعات مرتبط: خرید موکت , ,
:: برچسب‌ها: موکت , قیمت موکت , انواع موکت , بهترین موکت ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: