بهترین راه برای انتخاب رنگ موکت به شیوه خوب
نوشته شده توسط : حمید بهبودی

نصب انواع موکت، از زیرسازی تا چسب از خدماتی است که گامان سرویز در همه مناطق تهران ارائه می دهد. اگر به دنبال نصاب حرفه ای موکت هستید، روی دکمه های بالا کلیک کنید. بلافاصله وارد پروسه سفارش می شوید. این کار هیچ هزینه ای ندارد اما می تواند سرعت ثبت سفارش را افزایش دهد.  اگر کف ساختمان پارکت شده و نیاز به تعمیر دارد نیز می توانید هم زمان نصب و تعمیر انواع پارکت منزل و محیط کار را با ما حرفه ای انجام دهید. نصب کلیه کفپوش های خانگی و اداری جزء سرویس های گامان سرویز است. این خدمات به قیمت منصفانه و با توجه به متراژ در همه سفارش ها انجام می شود. قیمت ملک و محله و ساختمان هیچ تاثیری روی دستمزد نصاب گامان سرویز ندارد. 

اهمیت نصب موکت در ساختمان های مسکونی و اداری

تنوع و طرح و رنگ موکت موجب شده تا با هر سبک دکوراسیون داخلی بتوان، موکت مناسب را خریداری کرد. موکت از کفپوش های بافت دار است. درست مثل فرش، موکت هم بافته می شود. الیاف موکت نرم و انعطاف پذیر هستند. البته مهم تر از اینها، خاصیت عایق بودن موکت را می توان در نظر گرفت. موکت عایق صدا و حرارات است. در ساختمان هایی که موکت نصب شده، آلودگی صوتی به مراتب کمتر است. در ضمن هزینه های سوخت نیز به طرز قابل توجهی کاهش دارد. موکت کف ساختمان را در زمستان گرم نگه می دارد. موکت های با کیفیت، دوام خوبی دارند و به این زودی ها دچار فرسودگی نمی شوند. موکت قابل شستشو با آب است و قیمت مناسبی هم دارد. با همه این مزایا، تعداد ساختمان هایی که با موکت، کفپوش می شود این روزها به سرعت در حال افزایش است.

رایج ترین راه برای راهنمای نصب موکت، استفاده از چسب مخصوص است. گاهی به دلیل مستاجر بودن، خریداران تمایل دارند تا موکت را بدون چسب، نصب کنند. در این صورت می توان از روش های دیگری برای نصب موکت استفاده کرد. موکت هایی که به کف ساختمان نچسبیده اند را می توان به سادگی جمع کرد و به محل دیگر انتقال داد. اگر موکت با چسب، به کف چسبانده بشود موقع کندن هم موکت و هم کف ساختمان آسیب می بیند.

روش های نصب موکت بدون چسب

در اغلب موارد نصب مستقیم و انتخاب رنگ موکت، با چسب انجام می شود. در این شیوه موکت مستقیم به زمین چسبانده می شود بدون اینکه چیز دیگری بین چسب و موکت وجود داشته باشد. برای نصب موکت لازم است تا ابتدا کف، کاملا صاف و هموار باشد. هر گونه ایراد و اشکال و نقص در کف ساختمان باید از قبل برطرف شود. حتی کوچکترین مشکلات کف نیز بعد از نصب موکت، به خوبی قابل مشاهده است. نقص در کف منجر به ایجاد به لکه های سایشی می شود. به این ترتیب در همان مکان، برجستگی یا فرو رفتگی به وجود می آید که در معرض آسیب و فرسایش است.

استفاده از چسب برای نصب موکت در مکان های پر رفت و آمد، فضاهای بزرگ، سطوح شیب دار و راه پله ها توصیه می شود. به این ترتیب موکت به صورت ثابت و بدون حرکت، نصب می شود و مشکلی ایجاد نمی کند. اما در صورت نیاز به تعویض، برداشتن موکت و کندن چسب ها کار دشواری است. در ضمن برای شستن موکت ها هم با مشکل مواجه می شوید. 

مراحل نصب موکت بدون چسب

از لحاظ ابعاد، دو نوع موکت رول و تایل تولید شده است. موکت های رولی در عرض متفاوت و متراژ بالا موجود هستند این کفپوش ها برای فضای بزرگ تر کارایی بهتری دارند زیرا امکان پوشش کامل کف ساختمان وجود دارد. اگر بخواهید سرتاسر خانه یا محل کار را با موکت کفپوش کنید، موکت رول انتخاب بهتری است. به طور معمول موکت های موجود در بازار به عرض ۲، ۳و یا ۴ متر هستند. به ندرت موکت های ۵ یا ۶ متری هم هست که عمدتا از برندهای خارجی هستند.

موکت تایل در ابعاد کوچک تری تولید می شود. عموما تایل ها به صورت مربعی هستند ابعاد ۳۰ در ۳۰، ۴۰ در ۴۰، ۵۰ در ۵۰ موجود است. رایج ترین مدل های موکت تایل در هر عرض مربع ۵۰ سانتی متر هستند. این کفپوش ها به موکت اداری معروف شده اند ولی در بسیاری از ساختمان های مسکونی نیز موکت تایل نصب می شود. دو نوع نصب برای این کفپوش ها انجام می شود.

اول اینکه موکت تایل به صورت سرتاسری در کل کف ساختمان اجرا می شود. نحوه اجرای کار شبیه به موکت رولی است با این تفاوت که تایل ها در کنار یکدیگر، نصب می شوند.

روش دیگر نصب موکت تایل به عنوان بخشی از کف است که در این صورت از هیچ برشی استفاده نمی شود. تایل ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و وسط اتاق را پر می کنند. 

نصب موکت تایل بدون چسب

برای نصب موکت بدون چسب این مراحل انجام می شود:

اگر کف ساختمان هموار نیست حتما در این مورد اقدام شود. توجه داشته باشید که حتی ضخیم ترین موکت ها نیز نمی توانند ایرادات کف، را پنهان کنند. بعد از تعمیرات کف و مراحل تسطیح نوبت به نظافت است. ابتدا کف ساختمان به طور کامل باید جارو بشود. همه گرد و غبارها و آثار گچ و نخاله ساختمانی را تمیز کنید. سپس کف با تی مرطوب به طور کامل تمیز بشود.

در مورد ساختمان هایی که پارکت نصب شده نیز وضع به همین ترتیب است ابتدا پارکت ها تمیز می شوند و بعد موکت تایل روی پارکت چسبانده می شود. کف زمین باید صاف، تمیز و کاملا خشک باشد تا نتیجه کار، رضایت بخش بشود.

چسباندن تایل ها از مرکز اتاق

اکنون یک خط فرضی طولی و عرضی ترسیم کنید و تایل ها را روی آن قرار دهید. برای نصب موکت بدن چسب همیشه از مرکز اتاق شروع کنید. تایل ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و کل اتاق به این روش، کفپوش می شود. برای چسباندن موکت به جای چسب مایع از نوار چسب دو طرفه استفاده کتید این چسب ها در قطعات کوچک در ۴ گوشه تایل ها می چسند. پس از قرار دادن تایل ها در کنار یکدیگر، کفپوش محکم شده و حرکت نمی کند. پس از تکیل کفپوش اتاق، فشار عمودی وارد شده، مانع حرکت تایل ها می شود. پدهای لاستیکی نیز برای نصب موکت به کار برده می شوند. نصاب در مورد نحوه چسباندن موکت می تواند تصمیم گیری کند 

برای ساختمان های اداری و پر تردد بهتر است از انتخاب رنگ موکت استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشد. به خصوص در مورد راه پله ها اصلا ریسک نکنید. راه پله ها از مکان های پر رفت و آمد هستند. حرکت و لغزش موکت می تواند موجب افتادن افراد بشود. 

نصب موکت رولی بدون چسب

در این مورد از لنت های لاستیکی استفاده می شود. این متریال شبیه ترمز فرش است ولی ضخامت بیشتری دارد. ایتدا کف اتاق با لنت لاستیکی پوشیده می شود و سپس موکت به این لنت می چسبد. نیازی به چسب برای چسباندن نیست. این پد از حرکت و سر خوردن فرش جلوگیری می کند. در انتها لبه های اضافی کنار دیوار با کاتر برش داده می شود.

نوع دیگری نصب موکت بدون چسب وجود دارد که توسط چهارچوب قرنیز مانند انجام می شود. در این شیوه، ابتدا دورتادور اتاق در کنار دیوارها یک قاب چوبی نصب می شود که روی آن میخ های نصب شده است. موکت روی این میخ ها متصل می شود. برای وسط موکت هم از لاستیک های مخصوص مکش دار استفاده می شود. پس از نصب قرنیزها موکت کاملا صاف و کشیده دیده می شود هر وقت که بخواهید با برداشتن قرنیز، امکان تعویض موکت هست.

منبع





:: موضوعات مرتبط: خرید موکت , ,
:: برچسب‌ها: موکت,خرید موکت,بهترین موکت,انواع موکت ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: